Tankar om drömmar och en bild på mig.

När tonårsunga jag fick frågan om var jag ser mig om tio år gav jag ögonblickligen och tveklöst svaret författare.
Nu börjar jag närma mig slutåren av de där tio och jag har kanske precis klivit på första konkreta steget. 
Igår tog jag nämligen med glädje emot beskedet om att jag kommit in på den distanskursen jag haft en reservplats på - kreativt skrivande.
Jag är högst medveten om att jag inte behöver studera kreativt skrivande för att kunna bli författare,
men jag har haft svårt för att bara sätta mig ned och skriva. Därför känns det här perfekt för att jaga den där drömmen långt borta någonstans.
Hur det faktiskt ter sig i praktiken återstår att se. Jag arbetar heltid för tillfället och att då samtidigt studera heltid både kan och lär bli för mycket.
Planen just nu är att fortsätta arbeta minst två månader till, spara pengar och sedan säga upp mig.
Hur det än blir så är min prioritet att äntligen jaga den där drömmen.  
 
 
 
Fantastiskt, Grubblerier, Pluggerier | |
Upp